Ce este chefirul, cum se obţine şi care sunt beneficiile lui pentru menţinerea sănătăţii!

Ce este chefirul, cum se obţine şi care sunt beneficiile lui pentru menţinerea sănătăţii!

Consumat în lumea întreagă de secole, chefirul este o băutură făcută din lapte fermentat,
ce provine din nordul munţilor Caucaz, conform dovezilor istorice. Numele de chefir este
originar din turcă şi semnifică starea de bine pe care o simte individul după ce serveşte această
băutură.

Un aliment foarte benefic pentru sănătatea aparatului digestiv, chefirul este un probiotic
ce conţine bacterii benefice, care combat germenii şi bacteriile nocive din organism. Cercetătorii
au studiat componenta sa mcrobiană şi bogăţia în drojdii a acestuia, iar meta-analizele au
confirmat numeroasele beneficiile pe care într-adevăr chefirul le oferă.
După cum se poate intui, este obţinut prin combinaţia de bacterii benefice şi drojdie
fermentată, care formează aşa-numitele „grăunțe de chefir”. Acestea nu sunt cereale precum
grâul sau orezul şi nu conţin gluten. Grăunţele rezultate se amestecă bine cu laptele şi se lasă la
fermentat atât cât este nevoie. Chefirul are un gust acru și intens, iar consistența este
asemănătoare cu cea a iaurtului de băut. Totuşi, chefirul diferă de iaurt, din mai multe puncte de
vedere.

Diferenţa dintre chefir şi iaurt
Chefirul are un gust uşor amar şi acrişor, în timp ce iaurtul este mai dulce, datorită
conţinutului bogat în lactoză. În timpul procesului de fermentaţie, chefirul păstrează toţi
nutrienţii laptelui, reducându-se în schimb prezenţa lactozei. În cazul iaurtului, lucrurile stau
exact invers. Mai mult, datorită prezenţei microorganismelor, chefirul susţine sănătatea florei
instestinale la un nivel mai ridicat decât iaurtul şi ajută la eliminarea bacteriilor patogene care
populează intestinele şi care, de multe ori, cauzează gastroenterita.

Nutrienţii importanţi din chefir
Chefirul este o sursă foarte bogată de nutrienţi, având la bază minerale, cum sunt calciul,
potasiul şi fosforul, dar şi vitaminele A, B2, B9, D și K. Un avantaj foarte mare este oferit de
faptul că şi persoanele care au intoleranţă la lactoză pot consuma chefir şi pot beneficia din plin
de proprietăţile sale, fără a-şi face griji în vreo privinţă.

Proteinele din chefir
Proteinele sunt vitale pentru repararea şi reconstruirea organelor şi sistemelor, iar chefirul
este plin de proteine uşor digerabile, care susţin sănătatea inimii și nu prezintă inconvenientele
obișnuite ale proteinelor care provin din carne. Astfel, cu cât se consumă mai mult chefir în
detrimentul iaurturilor, cu atât va fi mai bine pentru sănătate, pe termen lung, indiferent de vârstă
sau de istoricul medical.

Beneficiile chefirului pentru menţinerea sănătăţii
1.Este un aliment probiotic – probioticele sunt microorganisme vii, nepatogene, care au
efecte extrem de benefice asupra sănătăţii şi care acţionează în principal în cavitatea
bucală, pe căile respiratorii, în tubul digestiv, dar şi în sistemul uro-vaginal. Centrul de
Cercetare Cooperativă în Bioștiințe din Spania a realizat numeroasele cercetări asupra
proprietăților probioticelor la nivel digestiv și cardiovascular, concluzionând faptul că
acestea sunt deosebit de importante pentru susţinerea funcţiilor organismului uman.
Alimentele bogate în probiotice sunt recomandate cu pecădere persoanelor care se
confruntă cu boala Chron, boala colonului iritabil, constipaţia cronică şi infecţiile
vaginale, dar sunt extrem de benefice şi pentru întărirea sistemului imunitar;

2.Reglează nivelul de zahăr din sânge – chefirul conţine zaharuri naturale, recomandate în
special persoanelor care suferă de diabet. Mai mult, reduce poftele alimentare ce apar
după o cădere a nivelului de zahăr din organism. Aproximativ 120-150 grame de chefir
trebuie consumate zilnic în vederea producerii unei schimbări notabile din acest punct de
vedere;

3.Îmbunătăţeşte sistemul imunitar – chefirul acţionează ca un protector al mucoasei
intestinale şi conţine mai mult de 30 de culturi de bacterii benefice pentru sănătatea şi
starea de bine a organismului, mai ales pentru buna funcţionare a sistemului digestiv.
Nutriţioniştii şi medicii gastroenterologi chiar recomandă consumul regulat de chefir,
datorită bacteriei probiotice Kefiri Lactobacillus pe care o conţine (una din cele mai
puternice în combaterea celor dăunătoare). Poate fi consumat atât simplu, cât şi cu adaos
de fructe naturale, pentru un plus de savoare şi gust şi reprezintă cea mai facilă
modalitate de a fortifica sistemul imunitar şi de a preveni diversele tulburări de sănătate;

4.Are proprietăţi antibacteriene şi antifungice – chefirul este un remediu natural extrem de
eficient în combaterea a numeroase bacterii, precum: Salmonella, H. Pylori, Shigella și E.

Coli, dar şi ciuperci, este cum cazul celei numite Candida albicans. Acest lucru se
datorează polizaharidelor din compoziţia băuturii, ce acţionează ca puternici agenţi
antimicrobieni, antiinflamatori şi cicatrizanţi;

5.Scade riscul de osteoporoză – după cum bine ştim, creşterea dozelor de calciu este cea
mai eficientă metodă de întărire a ţesutului osos, iar chefirul conţine o cantitate ridicată
de calciu, dar este bogat şi în vitamina K2, un nutrient de bază care favorizează
metabolismul calciului. În felul acesta, riscurile de osteoporoză vor fi foarte scăzute,
indiferent de vârstă, sex sau istoricul medical;

6.Reduce colesterolul – în cadrul studiilor realizate în anul 2007, s-a comparat nivelul de
colesterol al persoanelor care au consumat chefir în fiecare zi timp de 8 săptămâni,
comparativ cu persoanele care au preferat iaurtul, în acelaşi interval de timp. Se pare că
cele dintâi au obținut o reducere semnificativă a valorii totale a colesterolului, precum și
a colesterolului „rău”. Explicaţia este simplă: probioticele din chefir influențează cât de
mult colesterol se preia din alimente și stimulează folosirea în mod util a grăsimilor
ingerate;

7.Ajută la controlul şi menţinerea greutăţii – specialiştii au confirmat faptul că această
băutură contribuie în mod eficient la scăderea mai rapidă în greutate, dar și la ameliorarea
aspectului pielii afectate de celulită, prin efectul general de tonifiere.

Dacă nu îţi place gustul chefirului sau pur şi simplu te iei cu altele şi uiţi să îl consumi în
mod regulat, poţi opta pentru suplimentele noastre alimentare Col-Kefir 3xBiotics, compuse din
colostru fermentat în chefir, cu rol în consolidarea imunității organismului, îmbunătățirea
digestiei, ameliorarea tranzitului intestinal, detoxifierea organismului, accelerarea
metabolismului și recuperarea musculară după efortul fizic intens, dar și favorizarea modelării
masei musculare când este utilizat în combinație cu exerciții fizice.
Prin aportul său de bacterii și drojdii, ajută la menținerea unei flore microbiene intestinale
normale, cu multiple efecte benefice fizice si mentale, menținând vitalitatea și susținând
echilibrul întregului organism. În plus, are proprietăți de stimulare a factorilor imunitari, care pot
recunoaște și distruge viruși, bacterii, paraziți, ciuperci.
Cel mai important este ca organismul nostru să fie sănătos, puternic şi pregătit să lupte cu
orice fel de problemă ar întâmpina, iar pentru asta, ar trebui să îi asigurăm necesarul de alimente
sau suplimente alimentare de care are nevoie, în topul listei aflându-se şi chefirul.

Distribuie aceasta postare

Commentarii (2)

  • Arsenie Mihail Reply

    Kefirul,ca si drojdia de bere,ca si spirulina ,ca si chllorela,are calitatea de a ajuta celulele să se regenereze…Dar întrebarea,este:,,Luate împreună,oare pot fi un panaceu universal ?,,
    Eu,asa voi face,de acum înspre viitor,in ideea că voi reuși să dau trupului meu necesarul de aminoacizi,vitamine,minerale,…,asigurând celulelor și moleculelor aportul de energie vitala evoluției …Bine-ar fi,ca si voi,sa faceți la fel…Va doresc numai bine,numai sănătate și energii divine ! ! ! Pace si iubire, tuturor ! ! ! Dumnezeu,sa ne binecuvânteze !!!

    29 august 2021 at 11:33 AM
  • Tomuș Ioan Reply

    Totuși .Care este rețeta?Cum se obține?

    31 august 2021 at 9:32 AM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *